Lördag och Söndag

I Lördags gick det bra även fast jag inte mådde sådär jätte bra. Jag passade en flicka som är 6 år som heter Sophie hon är jätte söt. Sen hämtade jag och lämnade Roland på han olika saker. På kvällen kom Therese hit så kollade vi på Eurovision det var jätte kul. Vi skulle egentligen kolla i vardags rummet men tvn hakade hela tiden så vi kollade i mitt rum på min lilla tv. Vi tyckte att han från Norge var bäst fast vi blev faktiskt lite chockade att alla andra också tyckte det haha. Jag tyckte hans låt var bra och han var grym på fiol. Sveriges var inte bra tyckte jag. I sverige är det ju rätt stort med eurovision nästan alla kollar på det men i Frankrike är det ingenting dem vet kanske vad det är men det är inte många som kollar på det. Det ärtråkigt men som tur var hade jag min svenska vän haha.





I söndags åkte jag till min mormors bror Michel och hansfru Louisette för att äta lunch jag kom vid halv 1 och stannade till ungefär 5. Sen åkte jag till Notredam Kyrkan och gick på en mässa jag tycker om att gå på det ibland. Efter det möte jag Therese vi skullegå på bio för det kostar bara 3 euro under en vis period. Vi gick längs Champs Eelyse men vi hittade ingen bra film som började då vi ville gå så efter att ha promenerat där enstund åkte vi hem.



Idag vaknade jag och mådde ännu sämre jag kan knappt prata min hals gör jätte ont och jag känner mig svag och kall hela tiden. Det ringde en en kvinna som är bekant med mamman i familjen som vill att jag ska passa hennes två barn som bara är 2 månader och 12 månader gamla från den 2 juni. På eftermiddan ringde han från restaurangen där jag provjobbade förra veckan och sa att jag har fått jobbet. Jag visste inte vad jag skulle göra eftersom jag hade sagt till mamman med barnen att jag kunde jobba för henne och det är mammans bekant så jag kan inte bara skita i det. Så jag pratade med mamman Monique om det och hon tyckte att jag absolut skulle ta restaurang jobbet. Vi pratade ut om lite annat också det känns så skönt att ha henne här hon ger en råd och ställer upp för mig. Jag tycker mycket om henne och resten av familjen. Så jag ringde till restaurangen Be good heter den och tackade ja. Så jag börjar ondsag den 27maj kl 11. Det känns bra jag är glad att jag har fått det chefen är jätte trevlig och alltid glad. Detta känns seriösare än det andra jobbet för jag ska skicka kopia på mitt körkort och pass och sen skriva kontrakt.

Jag kommer jobba mån-fre jag slutar alltid 15.15 och börjar 11 på mån,ons,fre och på tis och torsdag börjar jag 06.30. Mina arbetsuppgifter kommer att vara att leverara runt mat till 8 olika ställen med bil i Paris på tisdag och torsdag morgon och resten av tiden att hjälpa till att servera mat plocka undan. Det är säker mer som jag inte vet nu. Dem bjuder på mat där till lunch och dem som jobbar där är jätte trevliga så jag är glad. Plus att jag har hittat ett snabbare sätt att komma dit =)


Sen nu på kvällen lagade jag mat till Roland för han ska gå på teater nu kl 19 och han tyckte min mat var jätte god han verkligen njöt av det och sa flera gånger tack för att du har gjort såhär god mat till mig. Haha jag hade stekt potatis med stekt lök och en bit kött med en god sås till. Sen hade jag gjort en tomat salad och när jag frågade om han inte skulle smaka av den sa han nej men efter en stund sa han eller jo om den är lika god som resten av maten får jag inte missa det haha han är så gullig. Efter jag hade plockat maten så gickjag förbi hans rum och såg atthan hade klätt upp sig i kostym och parfymerat sig och stod och speglade sig såsöt han är asså hahah.

Här är han i sin kostym!



Kommentarer
Postat av: Anonym

hej, jag tyckte också att Norge var bra. Vad gullig han är Rolland. Kolla på min blogg vad vi har gjort idag. Lycka till på jobbet, allt händer i sinom tid. Kram

2009-05-18 @ 21:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0