Jeudi a Versailles

Då har hela torsdagen gått och imorgon är det fredag och så helg. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra i helgen förutom att  imorgon ska jag träffa en Svensk Mamma på en fika så ska vi prata lite  om hennes 10  åriga son som jag kanske ska passa osv.  På  Lördag ska  jag  passa en flicka som är 6  år tror  jag några timmar under dagen. Annars tänkte jag kanske åka till Paris och träffa en kompis som heter Michelle hon är från Switserland jag vet inte hur det stavas på svenska okej inte på engelska heller men ni förstår säkert. Jag hoppas det blir finns väder så man kan vara ute.Juste på Söndag ska jag till min mammas morbror som bor här.

Idag så vaknade jag vid 9 tiden åkte till monoprix och hjälpte Therese med att handla mat och sen bära hem det. Sen åkte jag hem städade mitt rum tvättade mina kläder. När klockan var  halv 8 åkte jag och issor (storasystern) till Rolands teater det var rätt kul att kolla. Han är jätte duktig jag tror han kan bli något stort för han har rörelserna och är inte alls nervös som man såg att dem andra barnen var. Han har sökt till en jätte bra skola för musik och teater det var 300 somsökte mendet är bara 3 som får plats. Jag hoppas han får det för han är sjukt duktig på att spela och sjunga. På vägen hem åkte jag med issor vi snackade en massa hon berättade om skolan hon plugagr ihjäl sig från hon vaknar tills hon somnar pluggar hon och jag skojar inte hon tar bara paus för att äta inget annat. Hon har nu gått ett år det är 600 som vill gå vidare till andra året men det är bara 30 som får gå vidare. Det är intealls som Sverige här det är omöjligt för dem att at ledigtefter gymnasit utan dem MÅSTE plugga vidare om demvill bli något. Gör demintedet får demjobba i en restaurang eller något liknande och det anses som en riktigt skit jobb för dem. Sen får dem göra det resten av livet för dem kan inte plugga vidare sen. Jag är glad att jag bor i Sverige annars hade jag varit körd jag kan alltid komma hemoch plugga på något sätt.

Här är en bild på Roland när vi byggde någon slags bana i hans rum.





Här är lite bilder på mitt rum det är svårt att få en helhet men man ser ju lite ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0