Förvirrad

Heeej! Igår så var jag på jobbintervjun på en lunch restaurang som ligger i Paris i 20e arr. Det tog mig ca 1,5 timme att komma dit hemifrån mig ochjag gick helt fel när jag komdit så det tog extra lång tid. Men när jag kom dit så pratde vi lite om mitt cv ochså där. Sen ville han att jag skulle test jobba i en timme såatt han kunde se hur jag var mot kunderna osv. Det kändes lite läskigt men  han stod ju inte kollade på mig hur jag var. Det jobbade en svensk tjej där men hon ska sluta så om jag får jobbet är det henns  plats jag ska ta.  Sen jobbade det en polsk  tjej som jag var med hela tiden hon var jätte snäll och visade mig allt. Jag tyckte att det var jätte kul att jobba där minaarbets uppgifter kommer att vara att hjälpa till att servera mat och att leverera mat med bil igenom hela Paris och sen att plocka undan mm. Jag tycker det är kul för det är varierande. Men chefen ska ringa mig imorgon och ge besked om jag får det. Jag vill ha det men jag är jätte osäker pga den långa resevägen.
På vägen hem så ringde en man från ett ställe där jag har sökt jobb i annonsen stod det som receptionist hos en doktor. Men eftersom jag var i metron så bröts det hela tiden och mannen pratade in på min telefonsvarare. Han sa att dem kunde erbjuda mig ett jobb som sjutsköterska med inriktning medicin och att dem ska ge mig ett diplom i detta. Jag tycker det verkar somnågot skit bra för jag menar vem som helst kan ju inte bli sjutsköterska. Eftrsom mamman i familjen där jag bor är doktor ville jag gärna att hon lyssnadepå det han hade sagt på min telefonsvarare för att se om det var något bra. Hon tyckte inte det och hela familjen lyssnadepå det och tyckte att han verkade konstig och att han kanske var med i en sekt. Så ingen tyckte att jag skulle ringa tillbaka men jag ringde ändå idag och dem skulle ringa tillbaka närdem hade tid. Man vet ju aldrig det kanske är något bra så jag vill kolla upp det.
Sen ringde det en svensk mamma som vill att jag ska ta han dom hennes 10 månader gamla son under dagarna.
Så nu är jag helt förvirrad jag vet inte alls vad jag ska göra med något. Mamman i familjen jag bor hos vill att jag stannar längre och jobbar för dem och för hennes svågerstvå med att passa hennes barn. Men jag tror inte det är det jag vill utan vad jag verkligen vill är att flytta till Nice och jobba och bo där. Jag tror att det är något jag verkligen kan satsa på. Men jag vet inte hur något fungerar där Paris är ju så himla stort så här finns massa saker och massa möjligheter. Men tänk om jag får jobbet på restaurangen imorgon vad gör jag då? Allt gick plötsligt så snabbt nu. Jag vill tjäna pengar så barnpassningen kanske inte är bra betalt men det är nog det bästa för dåkan jag sluta till sommaren och flytta till nice eller åka hem ahh blir galen vet inte vad jag ska göra.

Kommentarer
Postat av: laurence

hej, jag tror du ska lyssna på familjen, du verkar lite naiv ibland, man blir inte sjuksköterska så lätt, det är 4 års heltids studier så det verkar mer som lurendrejeri. Var försiktig. kram

2009-05-14 @ 22:49:49
Postat av: laurence

hej, jag tycker du ska lyssna på familjen, man blir inte sjukshöterska så lätt, det är fyra års heltids studier, så det verkar inte alls seriös. var försiktig. Kram

2009-05-14 @ 22:52:09
URL: http://saphira.bloggagratis.se/
Postat av: Besarta

följ ditt hjärta bara... och om familjen säger så lyssna på dom ditt möngo.. =P hahahaha

2009-05-14 @ 23:20:08
URL: http://artush.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0