12 Maj

Nu har jag duschat och fixat mig ska bara äta något snabbt och sen iväg till centrum av Paris. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra men jag får se jag orkar inte sitta hemma bara. Imorse vid 9 tiden ringde en kille från en restaurang där jag har sökt jobb och berättade lite om lönen och hur jag tar mig dit och arbetstiderna. Jag ska dit imorgon på intervju och sen testa jobba i 1,5 timme. Det ligger mitt inne i Paris, det kommer ta mig lite mer än 1 timme att ta mig dit  just nu bryr jag mig inte om det för jag ville bara ha  ett jobb,  jag kommer jobba 26  timmar  i  veckan och  få en lön på 1000 euro det blir ungefär 800 euro efter skatt. Det är kanske inte det bästa men det är något och på  en restaurang är det kul också och jag får arbetserfarenheter från det vilket jag inte har nu. Jag ska ändå söka lite jobb idag för man vet ju aldrig vad som kan hända.

Jag trodde egentligen att jag skullefå100 euroi månaden när jag var här för mamman här hade sagt det. Så närvi pratade igår så var det så att om jag jobbade extra timmar så kunde jag komma upp till det.Jag tycker att det är väldig dålig still att inte ha förklarat det bättre innan jag kom för jag hade ju räknat med dem pengarna i början till jag hade fått min lön. Jag kan ju heller inte jobba massa extra när jag jobbar på ett annat ställe. Så jag berättade för henne att jag hade räknat med dem pengarna och att jag inte har ett jobb så det blir svårt för mig och jag hade inte tänkt mig att det skulle bli såhär. Så hon gav mig 50 euro i förväg för Lillian som lagar mat här åker till Italien imorgon så jag skalaga maten. Jag tror hon förstod att det var fel av henne för hon började räkna ihop alla mina extra timmar. Jag är ju bara här med pojken 2,5 timmarpå kvällen och fördet får jag dåmat och beoende. Men man lär dig något nytt varje dag och igår lärde jag mig att ta reda på sin fakta ordentligt. Det är bättre att fråga för mycket än att fråga för lite.

Här i Paris är det bara 14 grader och molnigt kallt :(. Hoppas ni har det bättre i Sverige.

Kommentarer
Postat av: laurence

hojdå. detta var ingen kul med pengar, det verkar så att man får nästan fråga att få allting skriftligt så man är säker. Som du säger man lär sig varje dag. bisous

2009-05-12 @ 17:10:34
URL: http://saphira.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0