Sommar i Paris

Nu är det slut på restaurang jobbet alla pussade mig hejdå och önskade mig lycka till. Det var tråkigt att behöva sluta men jag var tvungen jag slösade tid och pengar på det. Men en dag i veckan som kommer ska jag tillbaka och hämta min check. Dem använder ofta checkar här i Frankrike. Imorgon börjar jag barnpassnings jobbet det kommer bli många barn som kommer leder till huvudverk men så är det. Jag behöver pengarna.

Idag har det varit en jätte skön dag det har varit strålande sol och 30 grader. Jag Joanna och Therese satt oss i gräset nära Eiffeltornet och åt lunch. Sen åkte till Versailles och kollade på en teater Romeo och Julia. Där träffade vi även 5 andra tjejer några hade jag träffat innan men inte alla. När vi kom dit upptäckte vi att det var en barn teater haha men det var utomhus så det var kul ändå. Jag var inte så inne i själva teatern för jag satt och tänkte på annat. Jag tänkte på min mamma. På när hon läste till förskollärare när jag gick på dagis och så kom hon till min dagis grupp och skulle göra en pjäs med oss. Vi hade jätte kul jag och mina kompisar och jag har något minne av att min mamma spelade gitarr. Teatern var speciell precis som min mamma är och allt det hon gör. När jag var lite skrev hon en barnbok också en mycket speciell och mycket bra bok.

Efter teatern var slut vid 16.30 åkte vi vidare till la defance och satt oss där i gräset och åt och njöt av solen. Det har varit en skön dag jag har inte tänkt så mycket framåt utan bara levt i nuet. Förutom att Joanna berättade att hon skulle åka till Italien den 21 juli och bila i ca 10 dagar. Hon frågade om jag ville följa med det låter riktigt lockande dem är 2 tjejer och en kille. Dem ska ta det som det kommer bo på hostel eller i tält. Jag måste verkligen bestämma mig denna vecka hur jag ska göra och boka biljett hem.

Här är alla som var med idag!




Och här ar jag



En somrig bild på Therese


Kommentarer
Postat av: laurence

hej det är bra att leva i nuet, det borde vi alltid göra. ha det bra bisous

2009-06-15 @ 14:57:49
URL: http://saphira.bloggagratis.se/
Postat av: Anonym

Vilken fin outfit!

2009-06-16 @ 20:28:06
Postat av: Besarta

Önska det vore samma väder i Malmö.. här är fett kallt och skumt väder...

2009-06-19 @ 00:34:05
URL: http://artush.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0