Radio France

Hos familjen De la frsney får man reda på vad som händer när det händer. Så igår kväll hade dem satt upp stora tält i trädgården och satt pianot under tältet. Det kom en massa gäster och så spelade några från familjen och några andra piano och fiol för dem andra. Sen blev det mat efteråt, det är väl sånt här rika människor gör en vanlig onsdag lite fiol och mat. Haha men jag hade kul jag och Lilian fixade en massa i köket tillsammans. Hon är jätte rolig vi åt en massa medans vi fixade, det var lax och gås lever och en massa annat . Hon är 69 år men hon är jätte pigg och springer fram och tillbaka hon ser ut att vara högst 55 och jag skojar inte. Hade aldrig trott att hon var så gammal. Hon sa att hon kommer sakna mig jätte mycket när jag åker och jag kommer faktiskt att sakna henne.

Idag hjälpte städerskan mig att sno med lite mat som jag skulle ha till lunch haha. Men efter att ha gått en lång promenad i Versailles trädgården med Elie så åt jag med föräldrarna till lunch istället. Dem var jätte snälla vi pratade en massa. Dem berättade att dem hade varit i Sverige och att dem tyckte jätte mycket om det. Dem sa att svenskarna hade allt tekniken, modet och . Jag stannade där rätt länge dem bjöd mig på hemmagjord kola och gav mig sedan receptet på det. Så när vi var klara fick jag snabba mig till nästa familj. Närjag slutade kom jag hem som vanlig och pratade med Roland han sa att det nu var helt säkert att han har kommit in på skolan han sökte till. Han är grym asså han var en av dem 4 st som kom in utav dem 150 st som hade fått chansen att komma på audition. Det är till en sång skola som heter Radio France det är en skola som är känd över hela Europa. På radio stationen Radio France spelar dem upp deras sånger. Jag är så glad för hans skull han är verkligen speciell den här killen. Han har frågat mig flera gånger denna veckan om jag inte kommer tillbaka efter sommaren och när jag säger att jag inte ska blir han ledsen det känns tråkigt. Idag tog han ett foto på mig och sa det är som minne av dig.

Imorgon blir det en stressig dag. Jag ska jobba hos båda familjerna och mellan 13-15 ska jag snabbt hinna gå och hämta min check från restaurangen. Jag fick gå lite tidigare från den ena familjen och så kan jag komma lite sen till den andra. Men det är ändå stressigt så jag har förberett mig med c vitaminer och någon tablett som man blir piggare av. På lördag eftermiddag ska jag till min mormors bror och sova över en natt. Det är sista gången jag träffar dem innan jag åker hem för sen åker dem till Rom och så ska jag få träffa deras barnbarn för första gången. Annars ska jag försöka hinna med att gå och visitera i paris. På söndag är det musikens dag i Frankrike, det betyder att alla får gå utanför sin dörr och spela ett instrument eller sjunga. Så jag ska träffa Therese på söndag kväll och gå och se om folk verkligen gör så.

Jag ska snartsätta in bilder ska bara berätta klart den sista delen av min historia till Roland nu!

Kommentarer
Postat av: laurence

vilken spännande familj du bor oss. brukar de läsa din blogg? kram

2009-06-19 @ 11:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0