Måndag, ny vecka!

Idag gick jag förbi etam och köpte ett par sandaler på vägen till jobbet det behövs ju till sommaren haha. Det tog extra lång tid att komma till jobbet idag för det var greve på linje A som jag tar dit det betyder att den inte gick elller att var tione tåg gick. Allt var som vanligt på jobbet fast det var ett jävla skit väder jag blir så arg vädret verkligen ändras här ena dagen är det 28 grader och sol och nästa dag regnar det och är kallt. Det kom in två sigenare och skulle handla mat  dem såg lite misstänksamma ut faktiskt men jag ville intetänka något illa om  dem. Dem tog bara två salader kollade inte  äns vad  det var för salad  gick till kassan snabbt och  ville betalamed en 500 euro sedel. Mauritzio min arbetskollega sa att vi inte tog emot så stora sedlar så dem försökte betala med en 100euro sedel allt gick väldigt snabbt dem var tysta och kollade inte på oss. Han sa att vi inte tog emot det heller. När dem hade gått berättade mauritzio att dem har falska pengar dem tar vad som helst betalar snabbt med en falsk sedel så dem får tillbaka äkta pengar. Han sa att man vill inte tänka något dåligt om dem men dem gör ju det omöjligt när dem håller på så.

Han är jätte trevlig Mauritzio han är ursprungligen från Chile han flyttade hit när han var 17 men han kan bättre franksa än dem flesta fransmännen. Jag tror att han är bisexuell han vill inte ha några egna barn och han åker motercykel och pratar en massa. Sen finns det Patricia också hon från Polen och har bott i Paris i ett år honär 25 år och trevlig och glad men hon pratar otydligt och ser tråkig ut. Sen är det dem två kockarna som håller sig i köket alltid dem ärfrån indien och kan knappt prata franska jag försår inte ett ord av vad demsäger så jag säger alltid ja och ler ibland skrattar dem jätte mycket så antagligen säger jag ja till något jag inte borde ha gjort. Demspelar alltid jätte högindisk musik och det är jätte varmt där nere i köket så det känns nästan som att man är i indien fast jag aldrig har varit där men det är kul. Så har vi chefen då  han är jätte snäll alltid glad och trevlig  han är ingen skrämande chef haha det är han jag vågar prata mest med han är från frankrike en riktig parisare. Det vara alla som jobbar där det är ett litet lunchställe medmånga kunder mellan 12-14. Dem har mycket god mat där sopor,baguetter, wraps, varm rätter, sallader, efterrätter det finns alltid något nytt att välja. Det tog mig tid att komma hem eftersom metron inte gick som den skulleoch jag råkade nästan ta fel och missade en massa men till slut kom jag till Versaille och köpte tandkrämoch schampo sen hem.

När jag kom hem så blev det lite strul för jag hade frågat Monique för någon vecka sedan om jag kunde åka hem1 juli så sa hon ja det ska inte vara några problem, men så hade Lillian (hon andra som jobbar här) tagis semesterfrån den 27 juni utan att säga det till någon. Så säger Lillian tillmig idag att hon hade frågat mig närjag skulleåka hem och att jag hade sagt den 4 juli men jag hade sagt i början av juli den första veckan.Men så hon antog att honkunde ta semester den 27 för att jag skulle vara kvar. Familjen åker iväg den 5 juli och kan altså inte klara sig självaen vecka. Det är heltotroligt Monique hade blivit arg och orloig för hur ska detta gå till. Det är ju nästan pinsamt att man inte kan klara sig i sitt eget hem i 5 dagar Lillian har till och med sagt att hon kanlaga alla måltider i förväg. Menså är det så vi fårsehur det går men jag vill bestämma ett datum nu innan allt tar slut och blir för dyrt.

Jag pratade föresten med Therese i telefon precis vi pratade om att hitta på en massa saker innan vi båda åker hem det ska bli kul vi väntar bara på det fina vädret och att vi båda ska vara lediga. Jag kommer sakna henne så mycket senhon har verkligen variten super vän min bästa frankrike kompis.


En gamal bild från i november tror jag :D


Kommentarer
Postat av: tess

Tack cheriiie! Va söt du e. Du e min bästa frankrike vän du me ;) Kommer sakna dig sjukt mycke, våra skrattattacker, våra dåliga skämt o våra gnäll o tjat om hår o regn...haha. Men vi ska ha jättekul innan vi åker :D Sen kommer ja te malmö ;)

2009-06-11 @ 20:52:52
URL: http://tessmedess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0