Hej

Hejsan hoppsan det var ett tag sedan mitt internet har inte fungerat det var något fel på min dator den ville inte koppla upp sig på internet men nu har jag fixat det. Jag hoppas bara inte att det händer samma sak igen. Det har hänt en hel del här jag har gråtit, skrattat varit chockad, rädd, stressad. Haha det blir långt att skriva allt men jag ska sammanfatta och skriva lite om vad som har hänt.

För två veckor sedan var jag hos min mormor och morfar i östra delen av Frankrike över helgen. Det var jätte skönt att komma dit det känns som hemma där. Jag och min morfar gick promenader i skogen och pratade en massa. Min mormor var sjuk men det gick bra ändå hon är egentligen mycket sjuk hon har cancer och hennes hjärta fungerar inte så bra. Hon är tvungen att få syrgas hela tiden så hon går runt med en slang i näsan dygnet runt så hon kan inte lämna sitt hus. Det känns jätte jobbigt man kan ju inte göra så mycket. Min morbror och mina kusiner kom på söndagen det var kul att träffa dem jag lekte en massa med dem i trädgården det var 30 grader ute så skönt nästan för varmt.

Efter att jag kom tillbaka till Paris på måndag kändes allt dåligt hela veckan var jobbig. Jag hade ingenting att göra på flera dagar. Jobbsökandet kändes bara onödigt eftersom jag snart ska hem och jag vet inte men jag hade ingen lust att tänka framåt jag ville bara hem. Jag ringde min kompis Blerta och stor grät efter att vi pratat kändes det bättre. Vi kommer jätte bra överens och har kul tillsammans men vi kan ändå vara alvarliga när det behövs vi har pratat om att göra något tillsammans efter sommaren något stort som att åka till Usa eller något annat det vill jag skit mycket det hade varit kul. Men jag fortsatte i alla fall att vara ledsen några dagar till tills jag inte längre hade tid att tänka på det mer.

Den senaste veckan har varit jätte stressig jag började jobba för förra veckan på torsdag jobbade på fredagen också sen blev det helg så på fredag kväll gick jag ut med några kompisar. Det var kul jag lärde känna andra tjejer också. På lördagen var jag barnvakt sen var jag ute och åt och promenerade med Therese. På söndagen så skulle jag köra två amerikanska släktingar till ”min” familjs landställe som dem kallar det. Efter 2,5 timmars körande med mycket skratt och felkörande med två amerikanare var vi framme. Familjens landställe var ett gigantiskt slott från 1200-talet helt sjukt. Detta visste jag inte alls om att dem ägde ett slott med en helpark runt om kring. Dem hade anordnat en stor teater i trädgården. Det var 200 som var med och spelade hela familjen var med. Sen var det ca 2000 som var och kollade. Det var skit bra faktiskt det handlade om hela slottets historia. Det var tvungen att vara mörk ute för att dem hade massa cool belysning till så det slutade kl 1 så jag kom inte hem fören kl 3. Jag kunde inte sova över i slottet för jag skulle jobba dagen efter.

Så denna veckan har jag jobbat på restaurangen, läst två böcker, varit på två jobbintervjuer för barnpassning, gått i stan i affärerna, varit i camp-de-mars. Så på Fredag kväll var jag hos Therese vi kollade på foton från hennes London resa sen kollade vi på film med massa godis och chips. I lördags var jag med Michéle och Daniella vi promenerade runt i montmart jag såg caféet där Amelie från montmart jobbade från filmen då. Sen gick vi på teater i samma område det var faktiskt kul. Lite omväxlande. Idag har jag storstädat mitt rum sen kört Karl-erik till hans tennis som ligger i Bois de Boulonge som är jätte nära Roland garros där finalen var. Efter det var jag barnvakt tillenliten pojke som heter Agust och nu sitter jag här och skriver. Jag måste verkligen sova nu för jag jobbar imorgon jag ska sätta in bilder imorgon. Ha det bra!

Bonne Fete Maman



Kommentarer
Postat av: laurence

hej tak så hemskt mycket det var ett fint dikt. jag är rörd. bisous

2009-06-09 @ 15:54:50
URL: http://saphira.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0