Barnpassning

Idag var jag barnvakt åt en massa barn kl 13.30 skulle jag passa 4 barn i åldrarna 4,6,8,10 dem var såå söta allihopa och alla lyssnade på allt jag sa. Dem var lätta att umgås med eftersom dem visste var rätt och fel var osv. Vi hann göra en hel del faktiskt, vi gjorde armband ritade ett solsystem och efter det gick vi en promenad till parken där vi stannade i 1,5 timme.Medans dem två pojkarna var i kyrkan badede flickorna och jag fixade mat.

När kl blev 19.30 kunde jag gå där ifrån och snabbade mig till nästa familj i Versailles där jag skulle passa en liten pojke. Han sov hela tiden så det var bara för mig att vara där jag kollade på en film Walk the line (jätte bra film) och läste min bok. När klockan blev lite över ett kom dem hem så nu är jag hemma och måste verkligen sova för imorgon ska jag träffa några kompisar vi ska gå på någon teater här i Versailles Romeo och Julia blir det tror jag efter det kanske vi ska ut och äta på någon buffe för studenter så det kostar bara runt 3 euro väldigt billigt.

Jag måste bara säga att familjen där jag passade barnen under dagen dem bor vid Trocadero det är min kompis Micheles au-pair familj. Dem bor i en stor lägenhet på en mindre gata, det är så himla fint i det området jag har aldrig varit där innan bara vid trocadero torget men dem små gatorna är jätte mysiga. Det är bara rika människor som bor där märker man direkt för lägenhets husen är skit fina stora och vita,gamla men fina. Så står det väldigt fina bilar parkerade utanför, massa jaguarer som är min mammas favorit. Men massa andra också porsche i compi väldigt fin men det är ett område jag absolut hade velat bo i lungt och trivsamt. Det har varit varmt idag 28 grader och sol. God natt på er alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0