16 Juni

Idag har min dag sett ut på följande sätt, jag började jobba kl 10 hos Familjen Fouqes Duparc. Jag och deras son Elie gick en långpromenad i Versailles trädgården. Inte den delen där alla turister är utan lite mer åt sidan. Versailles parken är ju helt otroligt stor det tar aldrig slut så vi gick runt i en liten del av parken i ca 2 timmar sedan gick vi hem igen. Så åt han och så lekte vi lite innan jag slutade kl 13. Det är en jätte trevlig familj dem vill gärna att jag äter lunch med dem på torsdag och fredag efter jag har promenerat med deras son. Det är jätte snällt av dem tycker jag så det säger jag inte nej till haha.
Så när jag hade slutat gick jag tillbaka till Versailles parken för jag hade sätt ett fint ställe med bänkar i solen där jag kunde äta min lunch. Det var så fint där det var mitt på en äng och det var grönt så långt ögonen kunde nå. Det var hästar och får i närheten, det kändes som att jag var lång ute på landet. Det var skönt faktiskt jag stannade där i en och en halv timme, och åt och bara satt i solen.
När klockan blev 14.30 var jag tvungen att börja gå till nästa familj där jag skulle passa en annan liten pojke som heter August kl 15. På vägen dit gick jag förbi ett jätte stort Hotel som låg nära parken. Det var ett vit jätte vackert Hotel men en mycket fin park runt om. Den hette Trianon Palace (fyr stjärnigt men såg ut som fem tjärnigt med ett plus i kanten) och det var verkligen ett palats dem hade allt där, pool, gym, tennis banor och massa annat. Dem hade två dyra Restauranger där ett av dem var Gordon Ramsay, jag kollade på menyn och det kostade 75 euro för en frukost buffé och 150 för en middags meny. Så jag tänkte varför inte en tidig middag och gick in och beställde deras meny för 150 euro med en flaska cider till. Det var helt otroligt gott men inte värt priset. Nu måste jag börja om mitt sparande. Hahaha nej jag bara skojade jag köpte aldrig någon mat det är ju helt för dyrt för mig.
Men så jag gick vidare och passade August till klockan 18 och gick sedan hem för att jobbas som vanligt i min familj. Av dem tre familjerna är jag gladast av att komma hem till den jag bor hos och träffa Roland han gör mig glad han är så rolig. Igår så började jag berätta en historia för honom som är i tre delar. Så han får höra en del varje kväll, jag hittar på historian själv medans jag berättar. Han tycker att den är så spännande och vill höra mer och mer. Den handlar om en pojke som bor i en liten stad som är omringad av murar som ingen får gå utanför och ingen annan än dem som bor där får komma in. Så händer det konstiga saker hela tiden haha det är kul och berätta för han lyssnar noga och har sagt till hela familjen att jag håller på att berätta en jätte bra historia.
Jag kommer ihåg att min pappa berättade en läskig och spännande historia för mig och Anouk när vi var små den handlade om mulvadar och kyrkogårdar den var verkligen spännande.

Imorgon är jag ledig så jag ska träffa Therese under dagen vi får se vad vi ska hitta på men nu måste jag sova är trött, 9 timmar med olika barn jag är förvånad att mitt huvud inte har exploderat haha. Jag tyckte mer om mitt restaurang jobb än detta. Jag hade kul med dem jag jobbade med, pratade med folk och åt gott. Men detta är bara under 2 veckor så det är lugnt. Jag hade inte med mig min kamera idag så jag tog inga bilder, det var synd för det var jätte fint där jag åt lunch i parken, men jag kanske går dit igen så då ska jag ta bilder.

Förresten jag vet att jag skriver mycket i varje inlägg men det är så svårt att skriva mindre haha hoppas inte det är för jobbigt att läsa. Isåfall ska jag försöka skriva lite mindre inte så detaljerat.

/Nathalie

Kommentarer
Postat av: laurence

hej, jag visste inte att du hade dolda talanger. Du kanske ska skriva ner din historia och göra en barnbok. puus och kram

2009-06-17 @ 13:53:20
URL: http://saphira.bloggagratis.se/
Postat av: Anonym

heej nathalie! ska du vara i paris hela sommaren? skulle gärna hälsa på om du vill o har tid:) mejla el så hörs vi på msn kram!

2009-06-18 @ 18:11:10
Postat av: Anonym

d e hanna:P

2009-06-18 @ 20:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0