10 Juni

Idag gick jag till jobbet som vanligt allt gick bra fast det regnar och är kallt mitt i juni. När jag hade slutat och skulle gå hem frågade jag hur det gick för dem med att hitta någon ny, chefen sa att dem kanske hade hittat någon som kunde börja om 1 och en halv vecka. Jag sa att jag inte kunde jobba kvar så länge, att jag kunde sluta denna fredag. Han sa nej men det går inte osv så jag sa att jag kunde sluta direkt enligt kontraktet och då blev han arg och sa ja enligtkontraktet men du får tänka på det moraliska kontraktet och en massa om att det kostar tid och 76 euro för honom att hitta en ny. Det är egentligen inte mitt problem. Jag skrev sms till honom sen och sa att jag verkligen har försökt och att jag är ledsen. Så nu vet jag inte vad som händer jag är bara rädd att jag inte ska få min lön. Jag pratade med en svensk mamma här hon har bott i frankrike länge nu 7 år tror jag. Hon berättade lite om vad jag kunde säga till honom ifall han inte vill ge mig min lön och hjälper inte det så ska hennes man ringa och hota honom och säga att han ska kontakta dem som har hand om detta med kontrakt och bedrägeri osv för han känner en kille som jobbar med det. Haha det hjälper ju ifall han tänker lura mig.

Jag är rätt så trött på att vara här inget kul händer det är bara samma tråkiga jag vill att något stort ska hända. Familjen bara gnäller hela tiden på olika saker idag lämnade dem hela köket i stort kaos det tog mig en timme att städa undan. Jag blir irriterad på att dem inte kan göra något själva men dem har ju pengar och dem har valt att betala folk för att göra det men ändå. Jag har haft huvudvärk i 3 dagar nu så jag är irriterad hela tiden jag bara sitter i den jävla metron hela tiden och folk i metro är inte glada alla är irriterade och kollar surt på varandra speciellt nu när det är dåligt väder. Idag satt det två mycket konstiga män i metron som satt och åt en stor fisk med händerna. Sen kom det in en man som var jävligt full och skrek att han ville ha pengar till mat och han luktade så illa så det kändes i hela vagnen så alla höll för näsan och när tåget var framme sprang alla ut.

Ikväll ska jag till Therese en stund och imorgon till jobbet det ska inte bli kul för min chef skrev precis tycker du inte att du bedrar/lurar mig när du gör så här så jag blev sur och skrev tillbaka du jag kan sluta imorgon om det passar bättre. Jag tycker inte och säga ifrån och vara arg på någon jag är inte rädd men jag undviker det helst men när någon börjar bli otrevlig mot mig då är jag fan inte snäll längre. Jag har redan varit snäll nog att stanna på detta jobb 1 vecka när jag redan hade kunnat sluta och så ska han komma och säga att jag är abuses. Jag tycker bara att det är synd för alla är jätte snälla och trevliga där så jag hade helst inte velat göra detta men jag måste tänka på mig själv.


Kommentarer
Postat av: laurence

hej du verkar inte ha det lätt men du måste förstå också att för den är mannen är hans jobb något allvarligt som måste fungera, han har inte sina föräldrar att åka hem till när han har fått nog. vi ses snart

2009-06-10 @ 22:28:34
URL: http://saphira.bloggagratis.se/
Postat av: Din lilla prinsessa

Hahahahaahaha fisk med händerna!! Fan Nathalie jag skulle ha följt med dig till Paris vi hade haft jätte kul tillsammas :( Om jag hade varit där hade jag skrattat hela tiden.Paris verkar en liten galen/ rolig stad

2009-06-16 @ 20:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0